Rynek Infrastruktury
Prace przy budowie centralnego odcinka II linii metra dobiegają powoli końca. Najwięcej pozostało do wykonania na stacji C-13 Powiśle (Centrum Nauki Kopernik) – w sierpniu 2012 r. doszło tam do poważnej awarii. Na plac budowy przedostał się nawodniony grunt spod tunelu drogowego Wisłostrady, co wymusiło wstrzymanie na dłuższy czas budowy tej stacji.
Aby zdążyć, wykonawca na miejscu skoncentrował swoje maksymalne siły. – Tam na jednej zmianie pracuje przeszło 450 osób. Jest to maksymalna liczba osób, która jest w stanie tam pracować. Gdyby dołożono tam więcej ludzi, to wydajność ich pracy już by spadała – każdy front robót ma bowiem swoją „pojemność”, jeżeli chodzi o siłę roboczą – zapewnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.
Zasadnicze prace wykonawca ma już za sobą. – W tej chwili pozostają tylko prace wykończeniowe i instalacyjne. Gotowe są wszystkie trasy kablowe na poziomie -4 (peron), wykonane są wszystkie podkłady pod instalacje. Realizowane są prace związane z okładzinami kamiennymi, trwają przygotowania do montażu okładzin sufitowych oraz oświetlenia. Jedynym miejscem, gdzie są prowadzone prace kamieniarskie na peronie, to krawędzie oświetleniowe, czyli tam, gdzie kamień na krawędzi peronu łączy się z pasem oświetleniowym – mówi Witczyński. Pas ten będzie ostrzegać o tym, że peron się kończy.
Cały artykuł przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl